Cestovani

Road trip USA – část 3.

By 29. 8. 2019 Listopad 1st, 2020 No Comments

Díl třetí:  Sacramento – San Francisco – Highway 1 (Big Sur) – Los Angeles – Las Vegas

Po cestě do San Francisca jsme se ještě rozhodly omrknout město Sacramento. Bylo to po cestě a nás velmi zajímalo jak takové Sacramneto vypadá, neboť jsme ani jedna neznali nikoho kdo by toto město navštívil. V San Franciscu byl každý, ale v Sacramentu?

Cesta do města z dálnice byla velmi jednoduchá, možná i díky tomu že byla neděle a nikde nikdo. Zaparkovaly jsme kousek od parlamentu Kalifornie (Sacramento je hlavní město Kalifornie) která vypadá jako capitol DC. Poté jsme prošly po hlavní ulici až ke zlatému mostu a po cestě zpět našly jednu otevřenou kavárnu. Jak jsem již zmínila, byla neděle a nikde nikdo nebyl a tak na nás město působilo mile a velmi čistě. A tím skončila naše opravdu malá prohlídka Sacrmenta a šup šup do San Francisca.

Na kilometry to do SF už nebylo daleko, ale jsme v Americe kde i pětiproudé dálnice stojí i několik hodin jen tak, aniž by se něco stalo. A tak jsme po vzoru Kaliforňanů stáhly okýnka a pustily naplno hudbu v autě tak aby to byla ta správná Amerika. Už nevím kolik hodin nám to trvalo se dostat na ubytování, ale byla to celkem pecka ten příjezd do SF.

Ubytovali jsme se v části Mission u jedné příbuzné a udělaly ze sebe po pár dnech zase“lidi“ a vyrazili elektrikou do centra až k Fishermans Wharf. Tam jsme jako správní turisti prokruizovaly a pak se vydaly pešky na Lombard street – nejklikatější obydlená ulice světa kde byl i hezký výhled na zrovna vycházející měsíc. Nádhera i když už celkem velká zima – večer a v noci bylo okolo jen asi 10C což byl velký teplotní šok pro nás nepřipravené. Poté jsme se šly zahřát do místního baru a pokecali jsme tam s milým panem majitelem a pak procházkou přes večerní Pier 39 a „domů“.

Druhý den ráno jsme přes Mission došly k Painted ladies (barevné baráčky) a uberem zpět do města omrknout Pier 39 a okolí za dne a nasát ještě atmosféru SF. Poté už jen vyzvednou auto zpět na ubytování a vyjet na Twin Peaks (dve hory kde je opravdu krásný výhled na celé město) a samozřejmě ještě směr slavný Golden Bridge – který byl typicky v mlze.. Projely jsme se po mostě a na druhé straně vyjely na vyhlídku, kde byl šílený vítr. Tímto jsme se rozloučily se San Fransciskem a mířily dolů na jih po pobřeží na Highway 1 směr Santa Cruz kde jsme tu noc přespaly.

Santa Cruz na druhý den po ránu byla v mlze a tak na nás nezapůsobila tím nejlpším dojmem. Ten den jsme si řekly že chceme dojet nejvíc na jih k LA kam to půjde – do tepla. Cesta byla celou dobu podél pobřeží.

První zastávka byla Monterey – klidné městečko s krásnou plaží (je tam i známé a obrovské akvárium). Za Monterey je cesta opravdu krásná a všem doporučuji jet tou cestou při pobřeží a projet tzv. Big Sur. Na cestě jsme udělaly několik zastávek, na jedné zastávce byla celá kolonie Lion seals a byla to náhera na ně koukat a poslouchat jak „chrochtají“. Ten den jsme dojely až k Santa Barbaře kde jsme přespaly a ráno hurá na Malibu na pláž.

Malibu je úžasný jenže představovaly jsme si horko a na chvíli leháro na pláži a nechat se ve vodě zachraňovat od místních plavčíků. No plavčík tu a tam někde byl, ale to jsme teda našly víc bagrů, které uprovavaly písek neboť teplo sice bylo, ale na opalovačku a koupačku opravdu ne. No holt i podzim do Kalifornie asi pomalu přicházel.

Malibu bylo krásné, já ale osobně se těšila do LA na známou Venice beach. To je ta pláž kde bylo taky natočeno spoustu filmů a já si tak nějak myslela že to bude hodně podobné. No opak byl pravdou. Pláž je teda fakt krásná a obrovská ale to okolí – ta hlavní promenáda na nás až tak nezapůsobila. Všude hodně bezdomovců (nejen u pláže ale v podstatě všude, v celém LA) a všudypřítomné stánky kde jsem si připadala spíš jako v rozvojové zemi někde a ne v LA. V LA jsme byly dvě noci, ubytovaní kousek od Hollywood a Korean town. Do centra LA jsme nejely ale navštívily jsme  Santa Monica, Beverly Hills, Hollywood sign (nápis), Hollywood blvd s „hvězdama“ na chodníku a oskarové divadlo.

Doprava v Los Angeles je opravdu příšerná a řidiči neskuteční (nevím jestli jsem někdy víc nadávala při řízení než v LA), cesta která by normálně zabrala 15 minut je díky dopravě i klidně na hodinu a půl. Universal studios jsme v plánu neměly, protože kamarádka tam byla a už nám nezbyl na našem tripu čas. Určitě ale pokud budete v LA tak běžte, prý to opravdu stojí za to!

Jinak Los Angeles mě celkem zklamalo. Hodně lidí mě říkalo jak to tam vypadá a o situaci s bezdomovci a narkomany. Jakmile to člověk vidí, tak pochopí. Toto najdete i v San Franciscu v downtownu údajně. My jsme nebyly v SF ubytováni v centru a ani jsme tam nešly takže tato skutečnost se nám vyhla. No můžete to tisíckrát slyšet, ale i tak na vlastní oči  z toho budete překvapení.

A to už se náš výlet blížil ke konci. Jedna z nás odletěla směr ČR už v LA a já s další kamarádkou jsme jely zpět do Las Vegas.  Tam jsme šly ještě do baru a klubu v hotelu Belagio, kde jsme si ještě vyhodily z kopítka a na další den ráno se s bolehlavem odvezly na letiště, kde nás čekal příjemný dvou a půl hodinový let do Vancouveru do ne až tak příjemné zimi.

Tímto náš výlet po malé časti USA skončil. Někomu se může zdát, že jsme měly itinerář hodně nacpaný na tak krátkou dobu. Určitě by bylo lepší na to mít o nějaký den více a  více s poklidem. Na druhou stranu si nemyslím, že bysme pořád někam spěchaly a byly furt v autě. Viděly jsme hodně míst a všude se snažily strávit aspoň nějaký čas a nasát atmosféru místa. Někdo takový podobný okruh dá i jen za týden, což je podle mě celkem nerozumné neboť je pořád jen v autě.

Jo a ještě nesmím zapomenout na odpověď na mou otázku na začátku článku.
Pokud jste dočetli až sem, tak určitě tušíte jaká bude moje odpověď. ANO, určitě stojí za to procestovat si aspoň z časti Ameriku. Je to obrovský a rozmanitý kontinent, země neomezených možností. Párkrát jsem se v Česku setkala s názorem že Amerika někoho neláká na cestování ať už je to z jakéhokoliv důvodu. Teď už jim řeknu ať se jednou přesvědčit sami.

A Američani? To je na dlouhé debaty. Potkáte tam hoooodně divných lidí, ale vetšinou potkáte moc milé lidi, kteří se vám snaží pomoci. Tak asi jako všude. I když žít bych tam nechtěla, tak na prozkoumání dalších míst v USA se určitě zase ráda vypravím.